Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
ΘΕΩΡΙΑ – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Από το σχολικό βιβλίο:
Σημειώσεις – Διαφάνειες:
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ – (245η μέχρι 267η)
Βιντεομαθήματα:
Δομή επανάληψης ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Ι – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ
Δομή επανάληψης ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΙΙ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ
Δομή επανάληψης ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΙΙΙ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ
Διαφορές ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ με ΟΣΟ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Από το σχολικό βιβλίο:
Από άλλο υλικό:
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Από το σχολικό βιβλίο:
Από άλλο υλικό:
Άσκηση 1
Ένας συλλέκτης γραμματοσήμων έχει στη συλλογή του 4800 γραμματόσημα . Αν κάθε χρόνο αυξάνει τη συλλογή του κατά 5 % να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει σε πόσα χρόνια η συλλογή θα ξεπεράσει τα 10.000 γραμματόσημα.
Λύση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_20
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Α
ΑΡΧΗ
Α<–4800
Π<–0
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Α<–Α+Α*5/100
Π<–Π+1
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α>10000
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ 10000 ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΜΑ ΣΕ :’,Π,’ ΧΡΟΝΙΑ’
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 2
Να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ως είσοδο το πολύ 50 αριθμούς από το πληκτρολόγιο. Αν κάποιος από αυτούς είναι το 7 το πρόγραμμα να τερματίζεται εμφανίζοντας την σειρά του αριθμού στο σύνολο. Επίσης αν δεν βρέθηκε σε κανέναν από τους 50 αριθμούς το 7, να εμφανίζεται ανάλογο μήνυμα.
Λύση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_24
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π,Χ
ΑΡΧΗ
Π<–0
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Π<–Π+1
ΑΝ Χ=7 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 7 ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ:’,Π
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ=7
ΑΝ Π=0 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 7’
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 3
Να γράψετε τον αλγόριθμο ενός παιχνιδιού τύχης, όπου ένας παίκτης βάζει έναν ακέραιο αριθμό και ο αλγόριθμος εμφανίζει τον αριθμό των ψηφίων του. Έπειτα ο δεύτερος παίκτης προσπαθεί να μαντέψει ποιος είναι ο αριθμός και ο υπολογιστής του λέει κάθε φορά αν είναι πάνω ή κάτω η πρόβλεψή του από τον αριθμό. Μόλις τον βρει να εμφανίζεται ‘ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ’ και το πόσες προσπάθειες χρειάστηκαν.
Λύση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_27
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ :Χ,Π,Α,ΕΠ,ΠΛ
ΑΡΧΗ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ’Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ ΝΑ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΕΙ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α_Μ(Χ)=Χ
Π<–0
A<–X
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
A<–A DIV 10
Π<–Π+1
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΓΡΑΨΕ’Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΩΝ ΕΙΝΑΙ :’,Π
ΠΛ<–0
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ ΜΕ ‘,Π,’ ΨΗΦΙΑ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ
ΠΛ<–ΠΛ+1
ΑΝ ΕΠ=Α ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘ΚΕΡΔΙΣΕΣ ΜΕ ‘,ΠΛ,’ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ’
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠ<Α ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ‘Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ’
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ’
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΕΠ=Α
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ