2 ώρες Θεωρία και 2 ώρες Εργαστήριο
Ημερολόγιο δραστηριοτήτων μαθήματος
Ύλη μαθήματος
Από τις σημειώσεις του μαθήματος «Βασικά Θέματα Πληροφορικής» των Α. Λιάχνη, Σ. Μαντά, Α. Νικολού και Σ. Παπαδάκη.
Όλα τα Κεφάλαια και οι παράγραφοί τους.
Υλικό διδασκαλίας
- 1. Από τον Αναλογικό στον Ψηφιακό Κόσμο
- Ψηφιακός κόσμος από Ιφιγένεια Γεωργακή
- 2. Αναπαράσταση δεδομένων σε ψηφιακή μορφή
- Αναπαράσταση δεδομένων σε ψηφιακή μορφή Λουρόπουλος Αθανάσιος
- Μετατροπέας αριθμητικών συστημάτων
- 3. Αναπαράσταση αλφαριθμητικών χαρακτήρων και αριθμών
- Αναπαράσταση χαρακτήρων, Ἁλκυόνη Βυζάντιος
- Αναπαράσταση Πληροφορίας, Κ. Βασιλάκης
- Αναπαράσταση χαρακτήρων ΙΙ, Γεργατσούλης, Παπαθεοδώρου
- Κώδικας ASCII.
- Συμπίεση δεδομένων, pcsteps.gr – Συμπίεση δεδομένων, Πανεπιστήμιο Πάτρας
- Εισαγωγικά θέματα Συμπίεσης, Νικολάου Σπύρος – LZ77
- Μέθοδοι Lembel-Ziv, Χριστόφορος Νίκου
- Δυαδικοί αριθμοί – αναπαράσταση,
- Μετατροπές Σ1, Σ2
- Κωδικοποίηση χαρακτήρων.
- UTF 8 Κωδικοποίηση.
- Understanding ASCII and Unicode (GCSE), VIDEO
- Unicode And UTF-8, VIDEO
- Unicode in friendly terms, VIDEO
- ASCII and Unicode character sets, VIDEO
- Characters in a computer – Unicode tutorial UTF 8, VIDEO
- LZ77, VIDEO
- LZW, VIDEO
- LZW II, VIDEO
- 4. Αναπαράσταση εικόνας
- Αναπαράσταση εικόνας, παρουσίαση 1
- Ψηφιακή εικόνα – τύποι αρχείων
- Αναπαράσταση πληροφορίας (πίνακας με τύπους εικόνων)
- 5. Αναπαράσταση ήχου
- Παρουσίαση2
- Παρουσίαση3
- Κωδικοποίηση ήχου, Ψηφιακός μαυροπίνακας.
- Ψηφιακός Ήχος
- Ήχος και πολυμέσα
- midi
- Ήχος
- 6. 2Δ και 3Δ Κινούμενο Σχέδιο
- 7. Βίντεο
- 8. Εικονική-Επαυξιμένη Πραγματικότητα
- 10. Υλικό Υπολογιστών: από το μακρόκοσμο στο μικρόκοσμο
- 11. Λογικά Κυκλώματα
- 12. Συσκευές επεξεργασίας και μετάδοσης ψηφιακών δεδομένων
- Ολοκληρωμένα κυκλώματα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
- Δραστηριότητα 1: Να δημιουργήσετε ένα πίνακα στο word με δύο στήλες. Η πρώτη θα τιτλοφορείται “Αναλογικό σύστημα” και η δεύτερη “ψηφιακό σύστημα”. Θα δημιουργήσετε τόσες γραμμές όσα τα συστήματα που θα καταγράψετε. Για κάθε σύστημα θα υπάρχει στον πίνακα μια εικόνα και μια σύντομη περιγραφή του τρόπου λειτουργίας του. Θέλουμε τουλάχιστον 5 αναλογικά και 5 ψηφιακά συστήματα.
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
- Site με υλικό και δραστηριότητες
- LZW Συμπίεση δεδομένων – εργαλείο εκμάθηση
- Αναπαράσταση αριθμών. Συμπληρώστε τον πίνακα που θα δείτε στη νέα καρτέλα.
- Μετατροπή σε Unicode – εργαλείο
- Charset.org – Site με εργαλεία και πληροφορίες για την κωδικοποίηση χαρακτήρων.
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
- Δραστηριότητες GIMP, ΕΠΑΛ Αλίμου
- Δραστηριότητες, Επιμόρφωση Β Επιπέδου.
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
- Δειγματοληψία ήχου, Φωτόδεντρο
- Audiomass, Online επεξεργαστής ήχου.
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
- Δημιουργία κινούμενου σχεδίου με το scratch
- Animaker tutorial I
- 3D σχεδίαση – Tinkercard
- 3D σχεδίαση στο σχολικό εργαστήριο, των Γεώργιου Γίδα, Ευάγγελου Μαντζάνα
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10
Λογισμικά-εγχειρίδια για το εργαστήριο
- Πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων GNU – Gimp, Εγχειρίδιο χρήσης στα Ελληνικά
- Λογισμικό σύνθεσης και επεξεργασίας μουσικού κειμένου – MuseScore
- Λογισμικό επεξεργασίας ήχου – Audacity
- Λογισμικό επεξεργασίας βίντεο – OpenShot
- Λογισμικό CAD – Tinkercard
- Λογικές πύλες – online simulator 1, online simulator 2, simulator 3
- Εφαρμογές Arduino στο σχολικό εργαστήριο για το περιβάλλον, των Γεώργιου Γίδα, Ευάγγελου Μαντζάνα