Καθηγητής Πληροφορικής, ΠΕ86

2.4.5, 8.2.3

Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ
 ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ΘΕΩΡΙΑ – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Από το σχολικό βιβλίο:

Κ8Δ ΘΕΩΡΙΑ ΠΒ

Σημειώσεις – Διαφάνειες:

ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ – (268η μέχρι 327η)

MORE …

 

Βιντεομαθήματα:

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ Ι – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ Ιβ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ ΙΙ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ ΙΙΙ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ ΙV – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ V – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ – ΕΜΦΩΛΕΥΜΕΝΕΣ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ – ΣΕΙΡΕΣ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

Δομή επανάληψης ΓΙΑ … ΑΠΟ … ΜΕΧΡΙ – ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ – ΣΠΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΥΓΟΥΡΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Από το σχολικό βιβλίο:

 

Από άλλο υλικό:

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Από το σχολικό βιβλίο:

 

Από άλλο υλικό:

Άσκηση 1

Να γίνει αλγόριθμος που να εμφανίζει όλους τους αριθμούς από το 1 έως το 100 που έχουν ακριβώς 5 διαιρέτες.

Λύση

Αλγόριθμος Διαιρέτες
   ! Ψάξε όλους τους υποψήφιους αριθμούς από το 1 μέχρι το 100...
   Για x από 1 μέχρι 100
      ! Για κάθε αριθμό x βρες το πλήθος των διαιρετών
      πλήθος_διαιρετών <- 0
      Για y από 1 μέχρι x
         Αν x mod y = 0 τότε
               πλήθος_διαιρετών <- πλήθος_διαιρετών + 1
         Τέλος_αν
      Τέλος_επανάληψης
      ! Αν το πλήθος διαιρετών του αριθμού x είναι 5, εμφάνισε τον αριθμό x
      Αν πλήθος_διαιρετών = 5 τότε
         Εμφάνισε x
      Τέλος_αν
   Τέλος_επανάληψης
Τέλος Διαιρέτες

Άσκηση 2

Σε μια πιτσαρία η χρέωση της πίτσας που θα παραγγείλετε εξαρτάται από τα υλικά που θα βάλετε, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

Πίτσα (κασέρι) 5€
Τυρί (φέτα) 1€
Ντομάτα 0,50€
Μανιτάρια 0,50€
Πιπεριές 0,50€
Καλαμπόκι 0,20€
Ελιές 0,20€

Να γίνει πρόγραμμα που θα ζητάει από το χρήστη

  • Πόσες πίτσες θέλει να παραγγείλει
  • Για κάθε μία ποια υλικά επιθυμεί. (δλδ θα ρωτάει τον χρήστη ποιο υλικό επιθυμεί και μετά αν έχει τελειώσει την παραγγελία)
  • Να υπολογίζει την συνολική χρέωση

Το πρόγραμμα δεν χρειάζεται να ελέγχει την εγκυρότητα των τιμών που διαβάζει. Να θεωρήσετε ότι τα υλικά γράφονται με πεζά γράμματα και οι απαντήσεις του χρήστη με κεφαλαία.

Παράδειγμα:
Πόσες πίτσες θα παραγγείλετε;
2
Πίτσα #1
Θέλετε κάποιο υλικό ?
ΝΑΙ
Εισάγετε το υλικό:
Μανιτάρια
Θέλετε κάποιο άλλο υλικό ?
ΟΧΙ
Πίτσα #2
Θέλετε κάποιο υλικό ?
ΝΑΙ
Εισάγετε το υλικό:
Ντομάτα
Θέλετε κάποιο άλλο υλικό ?
ΝΑΙ
Εισάγετε το υλικό:
ελιές
Θέλετε κάποιο άλλο υλικό ?
ΟΧΙ
Η συνολική σας χρέωση είναι 11,20 ευρώ

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ πίτσα
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, τμχ
   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ποσό
   ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: απάντηση, υλικό
ΑΡΧΗ
   ! Αρχικά μηδενίζουμε το πληρωτέο ποσό
   ποσό <- 0
   ΓΡΑΨΕ 'Πόσες πίτσες θα παραγγείλετε;'
   ΔΙΑΒΑΣΕ τμχ
   ! Ξεκινάμε μια επανάληψη τόσες φορές όσες είναι και οι πίτσες.
   ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ τμχ
      ! Κάθε πίτσα κοστίζει 5 ευρώ. Επομένως αύξησε το πληρωτέο ποσό κατά 5
      ποσό <- ποσό + 5
      ΓΡΑΨΕ 'Πίτσα #', i
      ΓΡΑΨΕ 'Θέλετε κάποιο υλικό;'
      ΔΙΑΒΑΣΕ απάντηση
      ! Ξεκίνα μια δεύτερη επανάληψη για τα υλικά της κάθε πίτσας
      ! Ο αριθμός των υλικών είναι άγνωστος, για το λόγο ΔΕΝ χρησιμοποιώ εντολή ΓΙΑ
      ΟΣΟ απάντηση <> 'ΟΧΙ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
         ΓΡΑΨΕ 'Εισαγετε το υλικό:'
         ΔΙΑΒΑΣΕ υλικό
         ! Ανάλογα με το υλικό που διαβάσαμε, αυξάνουμε το πληρωτέο ποσό
         ΕΠΙΛΕΞΕ υλικό
         ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 'τυρί'
            ποσό <- ποσό + 1
         ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 'ντομάτα', 'πιπεριές', 'μανιτάρια'
            ποσό <- ποσό + 0,50
         ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 'καλαμπόκι', 'ελιές'
            ποσό <- ποσό + 0,20
         ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
         ΓΡΑΨΕ 'Θέλετε κάποιο άλλο υλικό;'
         ΔΙΑΒΑΣΕ απάντηση
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΓΡΑΨΕ 'Η συνολική σας χρέωση είναι ', ποσό, ' ευρώ'
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 3

Στο άθλημα της Άρσης Βαρών οι αθλητές συμμετέχουν σε 2 κινήσεις το «Αρασέ» και το «Επωλέ – Ζετέ». Κάθε αθλητής, δικαιούται να εκτελέσει τρεις προσπάθειες σε κάθε κίνηση. Αφού ολοκληρώσει και τις τρεις προσπάθειες, τότε καταμετράται η προσπάθεια με το μεγαλύτερο βάρος για την κίνηση αυτή. Νικητής ανακηρύσσεται εκείνος που θα πετύχει το μεγαλύτερο άθροισμα βάρους που έχει υψώσει στις δύο κινήσεις. Σε περίπτωση ίδιου αθροίσματος μεταξύ αθλητών τη πρώτη θέση κερδίζει ο ελαφρύτερος σε βάρος. Να γίνει αλγόριθμος που για 18 αθλητές, θα διαβάζει α)το όνομά τους, β) το βάρος τους, και γ) τα βάρη που σήκωσαν σε κάθε μία από τις προσπάθειές τους και θα εμφανίζει το όνομα του νικητή.

Λύση

Αλγόριθμος ΆρσηΒαρών
   ! αρχικοποίηση μεταβλητών
   ΣΒ_καλύτερου <- 0
   βάρος_καλύτερου <- 0
   όνομα_καλύτερου <- ""

   ! για κάθε έναν από τους 18 αθλητές
   Για i από 1 μέχρι 18
      Διάβασε όνομα, βάρος_αθλητή

      ! διάβασε τα βάρη που σήκωσε ο αθλητής για την κίνηση του αρασέ
      Διάβασε αρασέ1, αρασέ2, αρασέ3
      ! ... και βρες την καλύτερη
      max_αρασέ <- αρασέ1
      Αν αρασέ2 > max_αρασέ τότε
         max_αρασέ <- αρασέ2
      Τέλος_αν
      Αν αρασέ3 > max_αρασέ τότε
         max_αρασέ <- αρασέ3
      Τέλος_αν

      ! ομοίως για την κίνηση του ζετέ
      Διάβασε ζετέ1, ζετέ2, ζετέ3
      max_ζετέ <- ζετέ1
      Αν ζετέ2 > max_ζετέ τότε
         max_ζετέ <- ζετέ2
      Τέλος_αν
      Αν ζετέ3 > max_ζετέ τότε
         max_ζετέ <- ζετέ3
      Τέλος_αν

      ! υπολόγισε το συνολικό βάρος, και βρες αν είναι μεγαλύτερο από τον έως τώρα καλύτερο
      ΣΒ <- max_αρεσέ + max_ζετέ
      Αν ΣΒ > max_ΣΒ Η (ΣΒ = max_ΣΒ ΚΑΙ βάρος_αθλητή <= βάρος_καλύτερου) τότε
         ΣΒ_καλύτερου <- ΣΒ
         βάρος_καλύτερου <- βάρος_αθλητή
         όνομα_καλύτερου <- όνομα
      Τέλος_αν
   Τέλος_επανάληψης

   Εμφάνισε "Νικητής είναι ο ", όνομα_καλύτερου, " με συνολικό βάρος ", ΣΒ_καλύτερου
Τέλος ΆρσηΒαρών

Άσκηση 4

Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα ο οποίο θα δέχεται 200 τυχαία ονόματα και θα μετρά πόσες φορές εμφανίζεται το όνομα «Άννα» .

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_4
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Ι,Π
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ
ΑΡΧΗ
Π<–0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 200
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
ΑΝ ΟΝ=’ΑΝΝΑ’ ΤΟΤΕ
Π<–Π+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΝΝΑ ΔΟΘΗΚΕ ‘,Π,’ΦΟΡΕΣ’
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 5

Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 150 τυχαίους αριθμούς και θα μετρά το άθροισμα των πολλαπλασίων του 5.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Σ,Ι
ΑΡΧΗ
Σ<–0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 150
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΑΝ Χ MOD 5 = 0 ΤΟΤΕ
Σ<–Σ+Χ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΩΝ ΤΟΥ 5 ΕΙΝΑΙ:’,Σ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 6

Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 100 τυχαίους αριθμούς και θα υπολογίζει το μέσο όρο των περιττών.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_6
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Σ,Ι,Π
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:Μ
ΑΡΧΗ
Σ<–0
Π<–0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΑΝ Χ MOD 2 < >  0 ΤΟΤΕ
Σ<–Σ+Χ
Π<–Π+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ Π<>0 ΤΟΤΕ
Μ<–Σ/Π
ΓΡΑΨΕ ‘Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΤΤΩΝ ΕΙΝΑΙ:’,Σ
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΤΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ’
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 7

Σε έναν αγώνα δρόμου έλαβαν μέρος 50 αθλητές. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τις επιδόσεις των αθλητών και τα ονόματά τους και θα εμφανίζει το όνομα και το χρόνο του νικητή. Θεωρήστε ότι δεν υπάρχουν αθλητές με τον ίδιο χρόνο.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_7
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
​ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΕΠ,ΜΙΝ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : ΟΝ,ΟΝ_ΜΙΝ
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ’,Ι,’ου ΑΘΛΗΤΗ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ,ΕΠ
ΑΝ Ι=1 ΤΟΤΕ
ΜΙΝ<–ΕΠ
ΟΝ_ΜΙΝ<–ΟΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΕΠ<ΜΙΝ ΤΟΤΕ
ΜΙΝ<–ΕΠ
ΟΝ_ΜΙΝ<–ΟΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο :’,ΟΝ_ΜΙΝ ,’ΜΕ ΧΡΟΝΟ’, ΜΙΝ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 8

Διαβάζονται οι βαθμοί και τα ονόματα 20 μαθητών στο μάθημα της ανάπτυξης εφαρμογών. Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει:
Α. Το ποσοστό των μαθητών που είχαν βαθμό πάνω από 16 .
Β. Το μέσο όρο των 20 μαθητών.
Γ. Το όνομα του καλύτερου μαθητή. (θεωρίστε ότι είναι μοναδικός )
Δ. Το όνομα του χειρότερου μαθητή.(θεωρίστε ότι είναι μοναδικός )

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_8
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Ι,Π
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Β,ΜΑΧ,ΜΙΝ,Σ,Μ,ΠΟΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ,ΟΝ_ΜΑΧ,ΟΝ_ΜΙΝ
ΑΡΧΗ
Π<–0
Σ<–0
ΜΑΧ<–0
ΜΙΝ<–21
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ’,Ι,’ου ΜΑΘΗΤΗ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ,Β
ΑΝ Β > 16 ΤΟΤΕ
Π<–Π+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Σ<–Σ+Χ
ΑΝ Β> ΜΑΧ ΤΟΤΕ
ΜΑΧ<–Β
ΟΝ_ΜΑΧ<–ΟΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Β < ΜΙΝ ΤΟΤΕ
​ ΜΙΝ<–Β
ΟΝ_ΜΙΝ<–ΟΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΠΟΣ<–Π/20*100
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΒΑΘΜΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 16 ΗΤΑΝ:’,ΠΟΣ
Μ<–Σ/20
ΓΡΑΨΕ ‘ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΗΤΑΝ:’,Μ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΕΙΝΑΙ:’,ΟΝ_ΜΑΧ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΤΗ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ:’,ΟΝ_ΜΙΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ​

Άσκηση 9

Σε ένα διαγωνισμό μαγειρικής έλαβαν μέρος 10 άτομα. Κάθε ένας βαθμολογήθηκε από 3 κριτές με βαθμολογία από 1 μέχρι 100. Η τελική βαθμολογία προκύπτει ως το άθροισμα των τριών βαθμών. Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το όνομα του κάθε διαγωνιζόμενου και τους βαθμούς που έλαβε από κάθε κριτή και θα εμφανίζει:
Α. Το πλήθος των διαγωνιζόμενων που είχαν συνολική βαθμολογία πάνω από 270.
Β. Το μέσο όρο των διαγωνιζομένων.
Γ. Το όνομα του νικητή. Θεωρήστε ότι δεν υπάρχει περίπτωση ισοβαθμίας..

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_9
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π,Ι,Β1,Β2,Β3,ΣΒ,ΜΑΧ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Μ
​ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ,ΟΝ_ΜΑΧ

ΑΡΧΗ
Π<–0
​Σ<–0
ΜΑΧ<–0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Β1,Β2,Β3
ΣΒ<–Β1+Β2+Β3
ΑΝ ΣΒ > 270 ΤΟΤΕ
Π<–Π+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Σ<–Σ+ΣΒ
ΑΝ ΣΒ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
ΜΑΧ<–ΣΒ
ΟΝ_ΜΑΧ<–ΟΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 270 ΗΤΑΝ:’,Π
Μ<–Σ/100
ΓΡΑΨΕ ‘ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΒΑΘΜΩΝ ΕΙΝΑΙ:’,Μ
ΓΡΑΨΕ Ό/Η ΝΙΚΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο/Η:’, ΟΝ_ΜΑΧ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 10

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει Ν αριθμούς και να μετρά:
Α. Πόσοι από αυτούς είναι θετικοί
Β. Πόσοι από αυτούς είναι άρτιοι
Γ. Πόσοι είναι αρνητικοί και περιττοί.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_10
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΘ,ΠΑ,Π,Ι,Χ,Ν
ΑΡΧΗ
ΠΘ <– 0 ! ΠΛΗΘΟΣ ΘΕΤΙΚΩΝ
​ΠΑ <– 0 ! ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΤΙΩΝ
Π <–0 ! ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΤΩΝ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΑΝ Χ > 0 ΤΟΤΕ
ΠΘ<–ΠΘ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ MOD 2 = 0 ΤΟΤΕ
ΠΑ<–ΠΑ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ< Ο ΚΑΙ Χ MOD 2 < > 0 ΤΟΤΕ
Π<–Π+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ:’,ΠΘ
ΓΡΑΨΕ ‘ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΤΙΩΝ ΕΙΝΑΙ:’,ΠΑ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΤΩΝ ΕΙΝΑΙ:’,Π
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 11

Να γραφεί πρόγραμμα που να υπολογίζει τη συνάρτηση y(x)=5x^2-2x+5 για όλες τις τιμές του x από –2 έως 10 σε βήματα του 0.5.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_11
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Υ
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Χ ΑΠΟ -2 ΜΕΧΡΙ 10 ΜΕ_ΒΗΜΑ 0.5
​ Υ<–5*Χ^2-2*Χ+5
ΓΡΑΨΕ ‘Χ=’,Χ,’Υ=’,Υ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 12

Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα: Σ = 10 + 20 + 30+…+ 200

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_12
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Σ,Ι
ΑΡΧΗ
Σ<–0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 10 ΜΕΧΡΙ 200 ΜΕ_ΒΗΜΑ 10
​ Σ<–Σ+Ι
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ:’,Σ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 13

Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το αποτέλεσμα της παράστασης: Σ = 1^2 – 2^2 + 3^2 -4^2+…+ n^2

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_13
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι,Σ,Π,Ν
ΑΡΧΗ
Σ<–0
Π<–1
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
​ Σ<–Σ+Π*(Ι^2)
Π<–Π*(-1)
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ:’,Σ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 14

Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το γινόμενο των πολλαπλασίων του 4 από το 100 μέχρι το 200.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_14
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Γ,Ι
ΑΡΧΗ
Γ<–1
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 100 ΜΕΧΡΙ 200
ΑΝ Ι MOD 4 = 0 ΤΟΤΕ
Γ<–Γ*Ι
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ:’,Γ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ένας δεύτερος τρόπος λύσης θα ήταν ο παρακάτω :

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_14
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Γ,Ι
ΑΡΧΗ
Γ<–1
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 100 ΜΕΧΡΙ 200 ΜΕ_ΒΗΜΑ 4
Γ<–Γ*Ι
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ:’,Γ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 15

Να εκπονηθεί πρόγραμμα για την εύρεση όλων των ακεραίων λύσεων της εξίσωσης: 3x + 2y -7z = 5 , για τιμές των x, y, z μεταξύ 0 και 100. (Διοφαντική ανάλυση)

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_15
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Χ,Υ,Ζ
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Χ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
ΓΙΑ Υ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
ΓΙΑ Ζ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
ΑΝ 3*Χ+2*Υ-7*Ζ = 0 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ Χ,Υ,Ζ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 16

Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή την προπαίδεια των αριθμών
​από το 1 μέχρι το 10. Οι εμφανίσεις να γίνονται με τη μορφή:
1×1=1
1×2=2
1×3=3 κτλ.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_16
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι,J
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΓΡΑΨΕ Ι,’*’,J,’=’,I*J
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άσκηση 17

Δίνονται οι μηνιαίες εισπράξεις για το διάστημα ενός έτους για μια εταιρία. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ως είσοδο τις εισπράξεις και θα υπολογίζει:
Α. Το σύνολο των εισπράξεων της εταιρίας.
Β. Το σύνολο του φόρου που πρέπει να πληρώσει η εταιρία , ο φόρος ανέρχεται στο 26% των εισπράξεων.
Γ. Tον μήνα με τις μεγαλύτερες εισπράξεις.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_17
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Ι,Θ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΑΧ,Χ,Σ,Φ

ΑΡΧΗ
​Σ<–0
ΜΑΧ<–0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ’,Ι,’ου ΜΗΝΑ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Σ<–Σ+Χ
ΑΝ Χ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
ΜΑΧ<–Χ
Θ<– Ι
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Φ<– Σ*26/100
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΕΙΝΑΙ:’,Σ
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΝΑΙ:’,Φ
ΓΡΑΨΕ ‘Ο ΜΗΝΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΙΣΤΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Ο :’,Θ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ…

ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: ΕΔΩ

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ